DO | LENTE GERECHTJES

DO | LENTE GERECHTJES

Vandaag heb ik weer een lekkere DO want ik laat je een aantal heerlijke lente gerechtjes zien. Deze zijn allemaal lekker snel en makkelijk te maken zodat jij deze zondag niet te lang in de keuken hoeft te staan. Deze gerechtjes heb ik gekozen omdat we allemaal weer richting het voorjaar gaan en dan meestal weer denken om gezond te gaan eten. We willen straks natuurlijk weer fit en goed in ons vel zitten als we rond paraderen in de bikini.

Soep 

Soep kan natuurlijk niet ontbreken op de zondag, een heerlijk zelf gemaakt soepje is the best! Vandaag een groene soep, een preisoep met lente-ui en bieslook. Deze lekkere groene soep is heerlijk fris en licht verteerbaar. Wat heb je nodig | 2 preien, 1 ui, wat olijfolie, 4 l groentebouillon, peper en zout, 1,5 dl (kook)room, 6 stuks lente-ui Voor de bieslookolie: 1 bos bieslook, 2 dl olijfolie, snufje zout. Hoe maken we het | Snij de bieslook fijn en mix dit  fijn met de olijfolie en zout. Laat dit uitlekken door een fijne zeef. laat dit eventjes rusten. Snij de prei en ui grof, stoof aan in olijfolie, bevochtig met bouillon en breng aan de kook. Laat de soep gaarkoken. Mix fijn, kruid met peper en zout en werk af met room. Serveer met in fijne ringen gesneden lente-ui en met een streep bieslookolie.

weekend.knack.be

Snack

Toe aan een lekkere gezonde snack tussendoor? Probeer dan eens deze amandel-dadel-kokos reep. Super gezond door de 2 superfoods dadel en amandel en de kokos zorgt ervoor dat hij lekker zoetig word. Wat hebben we nodig | 20 gedroogde dadels. 3 el ongebrande amandelen, 1 el cacaonibs, 2 el kokosolie, 1 el gemalen kokos, 1 rijstwafel Hoe maken we het | Maal de gedroogde dadels 1 min. in de keukenmachine fijn. Schep deze vervolgens in een kom. Maal de ongebrande amandelen en cacaonibs grof. Doe met de kokosolie en gemalen kokos bij de gemalen dadels en breek de rijstwafel erboven in stukjes. Kneed dit tot een samenhangend geheel en vorm een rechthoek van 18 x 10 cm. Verpak in vershoudfolie. Laat 30 min. opstijven in de koelkast. Snijd er 6 repen van en bewaar in de koelkast.

ah.nl

Diner

Tot slot een lekker gerechtje voor het diner, maispannenkoek met spinazie. Hoe gezond wil je het nog hebben? Voor deze pannenkoeken heb je het volgende nodig | 150 g bloem, 2 eieren, 300 ml melk, 1 bakje cherrytomaten (250 g), 1 blik maïskorrels (300 g), 1 eetlepel verse tijm (blaadjes (zakje a 15 g), 6 eetlepels olijfolie (gran fruttato fles a 500 ml), 1 pak spinazie à la crème (450 g diepvries), kaas (gemalen (zakje a 175 g) Hoe te maken | Klop een beslag  van bloem, eieren, melk en snuf zout. Cherrytomaten halveren. Maïs uit laten lekken en in hakmolen of keukenmachine grof malen. Samen met tijm door het beslag mengen. In twee koekenpannen olijfolie verhitten en per keer twee pannenkoekjes bakken tot 8 stuks in totaal. Intussen spinazie verwarmen volgens aanwijzingen op verpakking. Een helft van pannenkoekjes bedekken met spinazie en bestrooien met ca. 25 g gemalen kaas per pannenkoek. Pannenkoek dubbelklappen en indien nodig opwarmen in pan of magnetron. Tomaat op smaak brengen met zout en versgemalen peper, besprenkelen met olijfolie en serveren bij gevulde maïspannenkoekjes.

ah.nl

YUMMIE!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

8 + acht =